ELA - нова технологія змащення підшипників від EVERCOOL.

Інженери науково-дослідного центру компанії EVERCOOL створили вентилятор з системою повітряного ущільненням валу ELA (Ever Lubricate). Конструкція валу такого типу дуже економічна (низькі матеріальні витрати та тривалий термін служби порівняно з традиційними рішеннями). Особливості цього рішення полягають у наступному: герметичний підшипник складається з п'яти компонентів - ковпачка, що утримує мастило, мідної гільзи, підшипника, пластикової шайби з герметиком з синтетичного поліефірного волокна (майлару) і кільця ущільнювача. Конструктивне рішення компонентів ефективно запобігає витоку мастила через верхню частину підшипника. У нижній частині вентилятора герметичний цільний механізм може повністю герметизувати мастило всередині конструкції вентилятора без його витоку. Мідний підшипник, що використовується для блоку вентилятора, здатний зменшити кількість розтікання мастила, ефективно утримуючи його необхідну кількість у вентиляторі протягом тривалого часу, збільшуючи термін служби пристроїв та зменшуючи акустичний шум.

Конструктивна особливість вентиляторів системи ELA полягає в тому, що їх змащують, впорскуючи достатню кількість мастила в мідний підшипник, а потім ущільнюють верхню та нижню частини підшипника, щоб запобігти витоку мастила, тим самим збільшуючи термін служби вентилятора. Оскільки підшипник, по суті, герметизований, пил залишається на верхній або нижній частині зовнішньої поверхні деталі, що мінімізує ймовірність відмови вентилятора через накопичення пилу.

Концепція цього новаторського дизайну в тому, що це повністю герметична конструкція з відсутністю механічного контакту протягом усього терміну служби вентилятора, що гарантує відсутність втрат мастила. Слід зазначити, що в цьому рішенні якість мастила з часом не погіршується (немає зовнішнього контакту), що важливо. Поки підшипники із системою ELA використовуються у вентиляторах постійного струму (DC), але розробки на їх основі ведуться, і такі моделі скоро вийдуть на ринок.

Конструктивне порівняння підшипника з системою ELA з підшипником ковзання:

  • Підшипник ковзання, щоб запобігти витоку мастила, має просту конструкцію, зазвичай всього з одним кільцем ущільнювача на валу вентилятора;
  • Підшипник з новою системою ELA оснащений кільцем ущільнювача на валу вентилятора і, на додаток до механізму ущільнення, для ефективного зниження ризику витоку мастила і збільшення терміну служби вентилятора має закриту основу вентилятора, у складі якого гумова шайба, ущільнювальне кільце, прокладка з майлару, мідний ковпачок.

Конструкція та технічні особливості підшибника, створеного з використанням нової системи з повітряним ущільненням валу ELA:

1 - пил; 2 - мастилоущільнювальне кільце; 3 - мідна гільза; 4 - мастило; 5 - стопорна шайба; 6 - шарикопідшипник; 7 - пружина; 8 - мідна втулка; 9 - гумова прокладка; 10 - пластикова прокладка; 11 - заглушка; 12 - пластиковий фіксатор; 13 - мідний підшипник.

Компанія "Сіметрон-Україна" є офіційним дистриб'ютором продукції тайванської компанії EVERCOOL на території України.

Більш детально з продукцією EVERCOOL можна ознайомитися тут.